Tajemniczy Ogród - Frances Hodgson Burnett

Cześć wszystkim !
Dzisiaj przed nami kolejna recenzja książki, tym razem lektury którą przerabiałam w szkole.
Tajemniczy Ogród, to wciągająca historia Mary. Dziewczyny, która musiała wyprowadzić się ze  swojego domu w Indiach do wuja mieszkającego w Anglii. Życie które Mary znała do tej pory, skończyło się. Wszystko to stało się przez wybuch epidemii cholery (taka choroba), która spowodowała, że w Indiach życie stało się niebezpieczne, oraz śmierć rodziców dziewczynki.


Gdy Mary mieszkała w Indiach, była pyskata, rozpieszczona, i nie wychodziła w ogóle na dwór. Jednak po przeprowadzce do swojego wuja, dziewczynka zaczęła każdego dnia wychodzić na wrzosowiska i po pewnym czasie, poznała nawet nowych przyjaciół, którzy nie polubili jej tak od razu.
Jeśli jednak chcecie wiedzieć jakich przyjaciół Mary poznaje to zachęcam was do przeczytania książki. Książka jest bardzo fajna i polecam ją wszystkim dzieciom w moim wieku i nie tylko.
Książka może nas nauczyć, że każdy może się zmienić oraz, że nie można oceniać innych po wyglądzie tylko po charakterze. Piękne rośliny z tajemniczego ogrodu, pozytywnie wpłynęły na Mery. Sprawiły, że dziewczynka stała się bardziej otwarta i przyjacielska, oraz wyciszona.



Książa ta jest smutna i radosna, pokazuje nam jak różne sytuacje zmieniają człowieka. Mary na początku była bardzo nieprzyjemna. Nie polubiłabym jej w prawdziwym życiu. Jednak z czasem, przez wszystko co ją spotkało, zaczęła się zmieniać, na lepsze.

Lektury szkolne wcale nie muszą być nudne! Tajemniczy Ogród, jest tego najlepszym przykładem. Gdy zaczęłam czytać tą książkę, nie spodobała mi się od razu. Ale gdy czytałam ją dłużej i dłużej, okazało się, że nie mogę przestać jej czytać :D
Mam nadzieję, że moja recenzja wam się spodobała i zapraszam do przeczytania moich poprzednich recenzji i zachęcam też do sięgnięcia po Tajemniczy Ogród.
Ania Sosur

Prześlij komentarz

0 Komentarze